13 Eylül 2014 Cumartesi

HİKAYE ANLATICILIĞI ATÖLYELERİ





    1. MODÜL :   DUYULAR, İMAJLAR, HİKAYELER

 
İllüstrasyon: Marc Potts

“Duyuların dışında hiçbir şey ruhu sağaltamaz, tıpkı ruhu duyuların dışında hiçbirşeyin sağaltamayacağı gibi.”
Oscar Wilde

Bir çin atasözü; bir imaj, binlerce kelimenin anlatacağından daha fazla şey söyler, der. Hikaye Anlatıcılığı;  kelimeleri, sesleri, bedenin hareketini ve bazen de sessizliği kullanarak, imajlar yaratma sanatıdır. İmajlar, anlatıcı ve dinleyiciyi birbirine sıkıca bağlayan bir bağdır. Lakin bunun gerçekleşmesi, anlatıcı, hikayenin imajlarını görebiliyor, koklayabiliyor, hissedebiliyor, tadabiliyor ve  duyabiliyorsa mümkün olur. Anlatıcı işte o zaman dinleyicisini de hikayenin dünyasında yaşatır, böylece hikaye ile dinleyici arasında ki bağ da kurulmuş olur. İmajlar dünyasına girmek için duyularımızı aktive etmemiz, daha çokta dünya ile duyularımız üzerinden bağ kurmamız gerekir. Duyular aracılığı iç dünyamızda oluşan imajlar, hikayeleri besleyen can damarları gibidir. Yeri gelir bir koku bize çocukluğumuzdan bir hikayeyi; bir ses, unutamadığımız bir anıyı  anlattırabilir.  İmajları aktarabilmek, yani iyi bir hikaye anlatıcısı olabilmek için, önce imaj dünyamızın ne kadar zengin olduğunu ve bu zenginliği kullanarak duyularımız aracılığı yaratıcı kaynaklarımıza nasıl ulaşabileceğimizi keşfetmemiz gerekir. Bu atölyede, ağırlıklı olarak hikaye anlatıcılığının temel noktası olan duyuları tanıma ve keşfetme üzerinde duracağız. İçinde bulunduğumuz “gerçeklikle”  tamamen duyular aracılığı  ile bağ kurduğumuzda, “gerçekliğin farklı boyutlarını keşfedebilir miyiz?’’, “Bu keşiflerimizi yeni hikayeler oluşturmak için kullanabilir miyiz?” sorularının cevaplarını birlikte arayacağız. Ve devamla bu keşiflerimizi hikaye anlatıcılığı sanatında nasıl kullanabileceğimizi de öğreneceğiz. Ayrıca kendi hikayelerimizi oluşturacak, bunları spontan olarak anlatma yollarını da birlikte araştıracağız.
Bir varmış bir yokmuş demeden önce, duyularımızın hikayelerin dünyasını açan bir anahtar olduğunu keşfetmek isteyen herkesi bu atölyeye beklerim.

Atölyenin çalışma başlıkları

  •    Duyularımı yeniden keşfediyorum
  •   Kendi hikayemi yazıyorum / anlatıyorum
  •    Doğaçlama
  •   Spontanlık
  • Beden bilinci
  • ·         Seyirci ve dinleyici ile etkileşim

Ne zaman: 27-28 Eylül 2014-09-13 , 10.00-17.00
Nerede: Galata Şifahanesi
Ücret:  Tam: 350 TL, Öğrenci: 300 TL
Katılımcı sayısı: min.6, max.20 kişi
Eğitmen: Nazlı Çevik

NOT: Bu atölyeye katılmak için lütfen masalanlaticiligi@gmail.com adresine mail atınız.




NAZLI ÇEVİK HAKKINDA

Foto: Filiz Telek

1980 doğumlu olan Nazlı Çevik, Hikaye Anlatıcısı - Tiyatro ve Dans Pedagoğudur. 1999 yıllında İstanbul Üniversitesi Veterinerlik Fakültesinde okurken Tiyatro ve Çağdaş Dans ile tanışmış ve sanatı kendine meslek olarak edinmeye o yıllarda karar vermiştir. Tiyatro Manga ve Kadıköy Halk Eğitim Merkezi Deneme Sahnesinde Tiyatro Eğitimini, Oluşum Drama Enstitüsünde de Drama Liderlik Programını tamamlamıştır. Ayrıca ÇADTAL adlı dans grubunda dans etmiş, ÇATI, Dans Buluşma gibi birçok kurumda Modern ve Çağdaş Dans, Kontakt Doğaçlama, Yoga, Butoh derslerine katılmıştır. İstanbul'da çeşitli anaokullarında ve okullarda 4 yıl drama liderliği yaptıkta sonra, 2007 yılında Berlin'e gidip, 2008- 2011 yılları arasında Berlin Sanat Üniversitesi'nde Tiyatro Pedagojisi alanında Yüksek Lisans Eğitimini tamamlamıştır. Hikaye Anlatıcılığı ile yüksek lisans eğitimi esnasında Prf.Dr. Kristin Wardetky sayesinde tanıştıktan sonra, bu alanda Almanya ve Avrupa'nın en önemli isimleriyle çalışmıştır. 2011-2013 yılları arasında yine aynı üniversitenin 1.5 yıl süren 'Künstlerisches Erzählen, Storytelling in Art and Education- Sanatsal Anlatım, Eğitimde ve Sanatta Hikaye Anlatıcılığı' programını bitirmiştir. Ayrıca Berlin'de, Koreograf ve Dans Pedagoğu olan Nadja Raseweski'den 'Yaratıcı Dans ve Okul' eğitimini aldıktan sonra, Dock11 Çağdaş Dans Okulunun 'Dans Pedagogluğu' eğitimini de başarıyla tamamlamıştır.

Çocuklara ve yetişkinlere Türkiye’de ve Almanya’da türkçe ve almanca hikayeler anlatan Nazlı Çevik, 2013 Mart ayından beri İstanbul’da yaşamaktadır. Ayrıca İstanbul’da ve farklı illerde Hikaye Anlatıcılığı eğitimleri vermekte, Hikaye Anlatıcılığının Türkiye’de yeniden hatırlanması, geliştirilmesi ve uluslararası platformlara taşınması için çalışmalarına devam etmektedir.

Gerçekleştirdiği Kimi Projeler:

  •       2014 Berlin Bode ve İslam müzesinde çocuklar ve gençler ile atölyeler tasarlama
  •         2013 1. Uluslararası Şirince Masallar Festivali organizasyonu, küratörlüğü ve masal anlatıcılığı
  •        2009-2013 yıllarında Berlin çapındaki okullarda ve yuvalarda sürdürülmekte olan 'ErzählZeit (Anlatım Zamanı)' adlı Projede, farklı kurumlarda (okullar, kültür merkezleri, yuvalar) ve Festivallerde Hikaye Anlatıcılığı
  •         2012’de Kadınlarla “Frauen Geschichten aus dem Brunnenviertel (Brunnnen Mahallesinden Kadın Hikayeleri)” adlı Hikaye Anlatıcılığı projesini gerçekleştirdikten sonra, yine aynı grupla bu projenin devamı olan ikinci projenin ‘Bana Bir Masal Anlat Anne’ yönetmenliği
  •        2010-2013 yılları arasında Astrid-Lindgren Çocuk Tiyatrosunda TUKI (Tiyatro ve Anaokulları) adlı projede ve Paradiesvögel adlı yuvalarda ve SOS Çocuk, “Theater im Urlaub (Tatilde Tiyatro)” adlı dernek bünyesinde İtalya’da çocuklarla tiyatro, dans ve hikaye anlatıcılığı
  •      2012’de Berlin’in Çağdaş sanat Müzelerinden biri olan Hamburger Bahnhof’da gençlerle ‘Heimspiel (Memleket Oyunu)’ adlı Performans projesi
  •        Tiyatro Pedagogları mesleki eğitim semineri olan 'SICHTEN XIII' (2011) de çok kültürlü tiyatro alanında Atölye Çalışmaları
  •        2009-2010 yıllarında Ballhaus Naunynstraße adlı Tiyatroda, Koregraf Canan Erek ile birlikte 'Die Wunschreisse (Arzulanan Yolculuk)', 'Klassenfahrt (Sınıf Gezisi)', adlı Dans Tiyatroları, yine aynı tiyatroda 2011 yılında 'TUSCH' (Tiyatro ve Okul) projesi kapsamında 'Endlich (Sonunda)' adlı Dans Tiyatrosu
  •        Berlin Sanat Üniversitesi'nde (2010) 'Woher und Wohin (Nereden Nereye)' adlı Dans Tiyatrosu
  •       Çocuk Sanat Akademisinde (2011) 'Weissnicht (Bilmiyorum)' adlı Dans Tiyatrosu
  •       Moses Mendelsohn Lisesinde (2010) 'Mein Leben ist voller Glück (Yaşamım Mutlulukla Dolu)’, (2012) ‘Wir haben es drauf (Bunu yapabiliyoruz)’ adlı Tiyatro Oyunları



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder